imaginea cursului de matematică

Think.And.Math- Gândește.și.Matematică – 1

Distribuiti cu dragoste

Think.And.Math- Gândește.și.Matematică – 1

Buna Ziua,

De unde a venit ideea de a crea acest concept în cadrul cursului principal Think.and.Code… Simplu. Nu poti preda programare fără anumite achiziții din matematică …

Personajul logo din cadrul Scratch este plasat într-un sistem de coordonate X,Y cu valori pozitive și negative care se orientează pe direcții de la 0 la 360 de grade, se rotește cu unghiuri.

Mai mult decât atât avansând trebuie să vorbești despre operații, operatori, comparații, etc.

Coordonate X, Y

Coordonatele sunt scrise ca (x, y), ceea ce înseamnă că punctul de pe axa x este scris primul, urmat de punctul de pe axa y. Unii copii pot fi învățați să-și amintească acest lucru cu expresia „de-a lungul coridorului, sus pe scări”, ceea ce înseamnă că ar trebui să urmeze mai întâi axa x și apoi y.

Deci plecând din origine parcurgem 1 unitate pe axa X și 2 unități pe axa Y

Să recapitulăm :

  • axa X , axa orizontală , sensul spre dreapta(Est) este în sensul creșterii spre valori pozitive, spre stânga (Vest) scădere , numere negative
  • axa X , axa verticală , sensul spre sus (Nord) este în sensul creșterii spre valori pozitive, spre în jos (Sud) scădere , numere negative

În ecranul Scratch, coordonatele x variază de la -240 la 240 și coordonatele y variază de la -180 la 180. Coordonatele indică unui program unde se află sprite-ul pe ecran. Multe scripturi folosesc coordonatele pentru a poziționa sau muta sprite-urile. Până la dezvoltarea propriilor materiale vă las să urmăriți următorul tutorial – The XY Coordinate Plane.

Valori pozitive, Valori Negative

Numerele standard, orice mai mare decât zero, sunt descrise drept numere „pozitive”. Nu punem semnul plus (+) în fața lor, deoarece nu este nevoie, deoarece înțelegerea generală este că numerele fără semn sunt pozitive.

Numerele care sunt mai mici de zero sunt cunoscute ca numere „negative”. Acestea au un semn minus (−) în fața lor pentru a indica faptul că sunt mai mici decât zero (de exemplu, -10 sau „minus 10”).

Acum,  cum facem operații cu ele la 7 ani ?

Deci cât face 10-25, ne poziționam în 0 mergem pâna la 10 și după mergem 25 de unități spre stânga rezultatul fiind -15

 

Sau -17+23, Pornim din -17 si mergem + 23, Rezultatul fiind 6

 

Despre înmulțire și înmulțire am evitat să vorbesc cu numere pozitive și negative

Direcții în Scratch

Sistemul direcțiilor în Scratch se bazează pe unghiuri însă cum introducem unghiurile…

După cum observați în figură un personaj (sprite) orientat  spre dreapta(Est) se consideră orientat la 90 de grade (similare celor din geometrie), către în jos este la 180 de grade (Sud) iar rotația în sensul acelor de ceasornic continuă… Și pentru ca trebuie să pleci de la unghi, îii explici copilului și desenezi :

Punctul este rezultatul intersecției a două drepte, când două drepte se intersectează se formează 4 unghiuri care daca sunt egale între ele au 90 de de grade iar atunci dreptele sunt perpendiculare.

Înțeleg ?

Da dar cu timpul


Distribuiti cu dragoste

One Comment to “Think.And.Math- Gândește.și.Matematică – 1”

  1. […] Think.And.Math- Gândește.și.Matematică – 1 […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *