Tranziția Scratch Python

Distribuiti cu dragoste

Scurtă descriere

Tranziția Scratch Python este de fapt o tranziție între cursurile   Think.And.Scratch  și     Curs Python începători

Să știți că am deschis mai multe fronturi de lucru și aș avea mai multe de scris de cât de predat. Una din teme este tranziția de la limbajele bazate pe blocuri (programare vizuală) la programarea în linie de cod (programarea text).

Personal am adoptat această tranziție cu o trecere prin biblioteca Turtle  din Python iar elevii au aderat natural și fără prea multe obstacole . Vârsta tranziției, undeva 11- 12 ani

Încă nu am verificat teme făcute în Python dar cât de curând am să o fac. În opinia mea o tranziție ca cea propusă de mine este mult mai naturală decât una spre C++. În fond nu vrem să face din copiii noștri profesioniști ai programării la 8-12 ani ci vrem să le insuflăm o gândire logică, algoritmică și să îi învățăm fundamente de programare.

Am să vă prezint în continuare programele dezvoltate  în  ambele limbaje care probează că tranziția prin Turtle este lină și ușor asimilabilă de către tinerii programatori

Deci fiind dată platforma program Scratch am imaginat un program prin care putem realiza desenul poligoanelor regulate cu numărul de laturi intre 3, 12 , desenarea fiind făcută cu ajutorul unei funcții personalizate (My Blocks) poligon cu intrari nrlaturi, lungimea.

Tranziția se bazează pe faptul că ambele limbaje de programare utilizează filozofia limbajului LOGO (dezvoltat în 1967!!! de către Wally FeurzeigSeymour Papert, and Cynthia Solomon.

Consider că această abordare paralelă într-o secvență de 10- 12 ședințe poate conduce la o introducere în Python care să permită învățarea și dezvoltarea reflexelor de programator

Explicarea programelor în tranziția Scratch Python

  1. Scurtă explicație pentru începătorii în programare – Algoritm Poligon P&S FA- program Scratch
  • steguleț- eveniment de start, execută
  • poziționare cursor în poziția 0,-100
  • orientare personaj- sprite spre est- 90

Urmează funcțiile grafice :

  • șterge elementele grafice
  • stiloul sus
  • setarea culorii
  • setarea grosimii
  • stiloul jos

Program

  • setarea nr. laturii = 3
  • buclă similara while, repetă până la i mai mare ca 12
    • în buclă apelul la funcția poligon
    • incrementarea cu 1
  • închiderea buclei

Funcția poligon, nrlaturi,lungimea

  • buclă contor fix = nrlaturi
    • mergi înainte lungimea
    • rotirea cu 360/nr laturi (unghiul poligoanelor regulate)
Program Scratch desenare poligoane Algoritm Poligon P&S FA
Rezultatul Programului- Algoritm Poligon P&S FA

 

Și acum programul in Python care respectă aceeași orientare de definire a unei funcții de desenare poligon

2. Să explicăm liniile de cod :

  • importarea bibliotecii grafice turtle
  • definirea funcției poligon

Funcția poligon, nrlaturi,lungime

  • bucla for in intervalul nrlaturi
    • mergi înainte lungime
    • rotește stânga cu 360/nrlaturi

Funcții biblioteca grafică

Temă

Să se explice ?

# functii biblioteca de desenare
window = turtle.Screen()
think = turtle.Turtle()
think.speed(0)
think.color(“red”)
turtle.Screen().bgcolor(“cyan”)
think.pensize(3)
think.penup()
think.goto(0,-100)
think.pendown()
# programul propriu zis
for i in range (3,13) :
poligon (i, 50)
window.exitonclick()

 

 

Program Python desenare poligoane
Rezultatul Programului desenare poligoane Python

 


Distribuiti cu dragoste

7 Comments to “Tranziția Scratch Python”

  1. […] Să se introducă de la ecran numărul de elemente al variabilei listă , să se populeze acea listă și să se calculeze dinamic media aritmetică. Programul a fost gândit în filozofia expusă în Tranziția Scratch- Python  […]

  2. […] În opinia mea bazată pe practică tranziția Scratch- Python cu predarea paralelă cel puțin un semestru asigură o asimilare foarte bună a conceptelor de computer science. (vezi Tranzitia Scratch- Python […]

  3. […] Incă un exemplu din ceea am numit Tranziția Scratch- Python […]

  4. […] Va vom prezenta în cadrul tranziției Scratch Python […]

  5. […] Programul face parte din tranzitia Scratch Python […]

  6. […] Urmează 2-3 ani programare vizuală orientată blocuri urmată de o perioada de tranziție către limbaje de programare de nivel înalt (Tranziția Scratch Python) […]

  7. […] Tranziția Scratch Python […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *