Lecția 2. Animați-vă numele în Scratch

Distribuiti cu dragoste

Vom incerca să lucrăm un program din pas în pas cu obiectivul de a anima numele dvs.

 

Începeți cu pasul 1

1.Suntem pregătiți să începem să "programăm" în Scratch . A "programa" presupune a urma o rețetă, un scenariu, un algoritm pe care trebuie să îl planificăm dinainte iar în execuție să îl ajustăm

2. Eu am să vă arăt  în continuare pas cu pas cum vă veți construi programul /scriptul

3. Deci vom "anima" primele 4 litere din numele dvs.

1.Pentru eliminare click/apasă pe semnul X marcat în figură.

2.Personajul implicit Personaj 1 va dispărea

  1. Apasă pe Scenă - poziționată stânga jos pe ecran - până fondul devine albastru și alege decorul BlueSky

1.Trebuie să mergem în grila personajelor și să aducem   primele LITERE din NUME în cazul meu LAUR

2. Deci căutam și aducem literele

3.

4.

5.

6.

1 Să facem o literă să își schimbe culoarea când este apăsată 

2. În tabul Cod al literei L tragem din comenzile Evenimente - comanda care face referire la personajul care este apăsat
și comanda de modificare a culorii 

3. Din acest  moment când facem click on litera L acesta își va schimba culoarea

1.Să facem cea de-a doua litera să se răsucească când este apăsată

2.Vom merge în comenzile Evenimente și vom lua comanda care se referă la acțiunea personajului apăsat, după comanda care folosește repetă de 10 ori iar din comenzile Mișcare - rotește-te la dreapta cu 15 grade

 

3.Cum să înțelegem figura ? 
În stânga este scriptul scris în tabul Cod al literei A descris anterior, lângă am inserat un comentariu cu ajutorul apăsării tastei din dreapta a mouselui. Comentariul nu influențează programul. Litera blurată este cea la care se referă codul.

4. Putem folosi  pentru a reduce litera în poziția ei normală

 

1.Mergem la litera 3 adică U și vom merge în tabul Cod

2. La apăsarea literei U o vom face să redea un sunet

Vom merge în comenzile Sunet si vom lua comanda  redă sunetul pop

 

 

1.Am ajuns la litera .

Succesiunea de comenzi

 

când apăsăm personajul
fixăm mărimea la 100 %
mărim de 10 ori mărimea cu 10 = 200 % , de 2 ori
micsorăm (-10) mărimea cu 10 deci ajungem cu 100%

 

 

 

 


Distribuiti cu dragoste

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *