Bună Dimineața
Ca platforma vom folosi Scratch 3.0
V-am promis că astăzi o să vă scriu un program special pentru cei din grupul Părinții Cer Schimbare, grup care m-a făcut să redescopăr Scratch, Blockly și să descopăr PYthon, Blender, Alice, etc.
De ce insist cu programarea? Până devine o pasiune : Programarea ca pasiune pentru viitor
Programul este din categoria animații și se adresează Juniorilor în primul trimestru.
Dacă nu aveți un cont Scratch puteți să decărcați pachetul gratuit de e-book pentru începători : Pachet de start Scratch- Programare Copii – absolut gratuit
Și veți învăța cum să faceți cont
Și acum pas cu pas
Programul se adresează juniorilor în învățarea Scratch
Vrem să creăm un program nou în Scratch numit "Muzică" . Pentru aceasta ne vom loga în contul propriu și vom salva programul sub numele său.
Personaje : Vom căuta să aducem din biblioteca Scratch cât mai multe instrumente pentru a alcătui o formație de muzică
Decoruri : Vom aduce un decor de concert
Conceptele de informatică folosite vor fi individualizate la fiecare pas
Pe scurt, vom scrie un algoritm pe care il vom codifica și executa cu Scratch
Apasă pe Scenă până fondul devine albastru și alege decorul Concert
Vom folosi selectorul de personaje cu care vom merge în Bucatăria Scratch și vom selecta : saxofonul, kitul de tobe, chitara electrică și chitara acustică.
Grila cu personaje și Scena trebuie să arate...
Le puteți aranja astfel încăt să pară că formează o formație
În colțul dreapta jos sub comenzile Scratch se găsesc extensiile Scratch. Vom alege extensia muzică
Click pe tabul albastru cu alb iar în ecranul următor selectăm muzica
Avem acces la următorul software cu care cei care cunosc pot scrie muzică sau reda partituri
Ne vom deplasa din personaj în personaj și vom scrie în tab-ul Cod al fiecărui personaj scriptul pe care vrem să îl execute
Concepte ComputerScience/ Informatică :
lansarea în execuție
bucla contor fix repetă de 10 ori
temporizator
efectele vizibil, invizibil
Comenzile se trag în fereastra mediană- Area Code cu ajutorul drag and drop
Concepte ComputerScience/ Informatică :
lansarea în execuție
bucla contor fix repetă de 10 ori
temporizator
efectele vizibil, invizibil
Comenzile se trag în fereastra mediană- Area Code cu ajutorul drag and drop
Concepte ComputerScience/ Informatică :
lansarea în execuție
bucla contor fix repetă de 10 ori
temporizator
efectele vizibil, invizibil
Comenzile se trag în fereastra mediană- Area Code cu ajutorul drag and drop
Concepte ComputerScience/ Informatică :
lansarea în execuție
bucla contor fix repetă de 10 ori
temporizator
efectele vizibil, invizibil
Comenzile se trag în fereastra mediană- Area Code cu ajutorul drag and drop
Rezultatul va fi