Lecția 2. Să învățăm lucruri simple

Distribuiti cu dragoste

Bună Dimineața

Ca platforma vom folosi Scratch 3.0 

V-am promis că astăzi o să vă scriu un program special pentru cei din grupul Părinții Cer Schimbare, grup care m-a făcut să redescopăr Scratch, Blockly și să descopăr PYthon, Blender, Alice, etc.

De ce insist cu programarea? Până devine o pasiune : Programarea ca pasiune pentru viitor

Programul este din categoria animații și se adresează Juniorilor în primul trimestru.

Dacă nu aveți un cont Scratch puteți să decărcați pachetul gratuit de e-book pentru începători : Pachet de start Scratch- Programare Copii – absolut gratuit   

Și veți învăța cum să faceți cont

Și acum pas cu pas

Programul se adresează juniorilor în învățarea Scratch, primul trimestru

Vrem să creăm un program nou în Scratch numit "Lucruri Simple" . Pentru aceasta ne vom loga în contul propriu și vom salva programul sub numele său.

Personaje : Vom căuta să aducem din biblioteca Scratch cât mai multe personaje care for fi instruite să performeze instrucțiuni simple

Decoruri : Vom aduce un decor Underwater1

Conceptele de informatică folosite vor fi individualizate la fiecare pas

Pe scurt, vom scrie un algoritm pe care il vom codifica și executa cu Scratch

 

 

Pentru eliminare click/apasă pe semnul X marcat în figură Personajul implicit Personaj 1 va dispărea

Apasă pe Scenă până fondul devine albastru și alege decorul Underwater1

 

Vom folosi selectorul de personaje cu care vom merge în Bucatăria Scratch și vom selecta : Fish, Jellyfish, Pufferfish și Starfish

 

Click Stegulet- Execuția Programului
trimite personajul intr-o pozitie -147, -70 (intr-un sistem de axe X,Y - in centru 0,0, axa x -240,240, axa y -160,160)
intarzie programul cu 2 secunde
aluneca din pozitia curenta intr-o pozitie intamplătoare într-o secunda

 

Pe scurt Fish executa 2 comenzi Mișcare

 

Execuție - steguleț verde
Setează mărimea meduzei la 10% din mărimea reală
Așteaptă 2 secunde
Repeta 9 ori- modifica marimea cu 10 = 9X10 . retinem ca bucla cu contor fix executa de un numar egal cu contorul fix

Afișare timp de 2 secunde a continutului variabilei marime = 10+90 = 100% 

Variabila - continut de memorie

 

steguleț
repeta de 5 ori
mergi intamplator
stai o secunda
Spune Salut pentru 2 secunde

 

 

Trimiteți la laurentiu@thinkandcode.ro care credeti ca este explicatia codului starfish

 

 

Rezultatul

 

Dacă vreți să fiți informat când apare lecția viitoare


 


Distribuiti cu dragoste

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *