Lecția 3. Elemente Programare Structurată

Distribuiti cu dragoste

Lecția 3- Elemente Programare Structurată

Am să vă rog să fiți foarte atenție la această lecție

Programarea structurată este  menită să îmbunătățească claritatea, calitatea și timpul de dezvoltare a unui program de calculator prin utilizarea extensivă a structurilor de flux de control structurat de selecție (dacă/atunci/altfel) și repetare (în timp ce și pentru), structuri de bloc , și subrutine.

Vom învăța să folosim aceste elemente pentru prima dată

Succes

Programul se adresează juniorilor în învățarea Scratch, trimestrul doi

Vrem să creăm un program nou în Scratch numit "Programare Structurată" . Pentru aceasta ne vom loga în contul propriu și vom salva programul sub numele său.

Personaje : Vom căuta să aducem din biblioteca Scratch un personaj pe care îl vom copia încă de două ori

Decoruri : Vom aduce un decor Blue Sky 

Conceptele de informatică sunt de data asta subiecte in sine

Pe scurt, vom scrie un algoritm pe care il vom codifica și executa cu Scratch

 

 

Nu este cazul să mai eliminăm personajul implicit

Apariția personajului implicit ne ajută să le obținem pe celelalte două 
Facem cu mouse-ul click dreapta și apăsam pe duplică. Vom obține al doilea personaj, similar 3.
Operația trebuie făcută șa început , daca o facem după ce scriem cod in tabul personajului se va copia și acesta

 

Secvența este primul concept de programare structurată. În programare, instrucțiunile sunt executate una după alta. Secvența este ordinea în care sunt executate instrucțiunile. Secvența unui program este extrem de importantă, deoarece executarea instrucțiunilor în ordine greșită duce la funcționarea incorectă a programului.

În secțiunea COd a personajului 1 vom scrie 

steguleț- execuție
poziționare 
temporizare
direcția către înainte
setează culoarea la cea normală
temporizare
mergi 100 pixeli
Afișează Salut 2 secunde

Acest cod nu are nici decizii, nici iterații este o secvență

 

 

Buclele sunt un element de programare care repetă o porțiune de cod de un anumit număr de ori până la finalizarea procesului dorit. Sarcinile repetitive sunt frecvente în programare, iar buclele sunt esențiale pentru a economisi timp și a minimiza erorile.

In Scratch avem următoarele bucle :
- cu contor fix, actiunea se repeta de un numar fix de ori
- cu contor infinit, actiunea se repeta infinit dacă nu intervin decizii care o stopează
- bucla care se execută cu indeplinirea unei conditii logice (booleene)

 

execuție
poziționare
direcție
culoare normală
temporizare
orientare direcție întâmplatoare -60, 60 
repetă de 100 de ori codul care urmează

mergi 100 pixeli
dacă atinge marginea ecranului ricoșează

Vom reveni si cu alte exemple

 

 

 

Ce este o buclă infinită în Scratch?
O buclă infinită (numită uneori buclă fără sfârșit) este o bucată de codare care nu are o ieșire funcțională, astfel încât să se repete la infinit. În programarea computerelor, o buclă este o secvență de instrucțiuni care se repetă continuu până când se atinge o anumită condiție.

În programare, o parte foarte importantă este verificarea condițiilor.

În Scratch, acest lucru se face cu blocul if () simplu. Se testează condiția logică de îndeplinit din forma hexagonală și se execută codul conținut în interior, ieșirea spre exterior se face după

În practică avem nevoie de execuție și dacă condiția este adevărată și dacă este falsă ( a doua instrucțiune)
Blocul If (), Else face acest lucru mai simplu.
Exemplele practice ne vor face să înțelegem

steguleț
culoare
vizibil
temporizare
schimbă culoare
temporizare
bucla infinită
     modifica coordonata y cu 10 (aceasta inseamna sa urce spre nord cu cate 10 pasi)
     daca coordonata personajului este mai mare ca 50 
         spune salut
         temporizare
     daca coordonata personajului mai mare ca 150 
         invizibil

 

     

 

 

 

 

 

Rezultat

 


Distribuiti cu dragoste

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *