Programe Python Variabile Începători
Sfaturi de început de drum (10-12 ani) :
- Începe să înveți un limbaj de programare de bază, precum Python sau Java. Acestea sunt limbaje populare și ușor de învățat, iar cunoștințele tale le vei putea aplica în mai multe domenii.
- Fă exerciții și rezolvă probleme. Practica face ca totul să devină mai ușor, așa că încearcă să rezolvi probleme de codare prin intermediul platformelor online, precum HackerRank sau LeetCode.
- Participă la comunitatea de programatori. Există o mulțime de forumuri, grupuri de discuții și conferințe unde poți întâlni alți programatori și poți învăța de la ei.
- Continuă să înveți și să te dezvolți. Tehnologia se schimbă rapid, așa că este important să îți păstrezi abilitățile actualizate prin citirea documentației și participarea la cursuri sau conferințe.
- Găsește un mentor. Un mentor poate să îți ofere sfaturi și orientări valoroase în cariera ta de programator. Încearcă să găsești un mentor cu experiență în domeniul în care vrei să te specializezi.
Să nu uitați :
- Limbajul de programare este numai vehiculul cu care ne codificăm ideile
- Programarea se bazează pe capacitatea noastră de a rezolva problemele și de a imagina algoritmi de rezolvare
- Întotdeauna va trebui să căutăm : funcții de intrare/ieșire, variabile, bucle, declarații condiționale
- În rezolvarea problemelor folosim matematică, gramatică, fizică
- În rezolvare folosim imaginația, regulile, practica, etc.
1 Exercițiul 1 – Numele tău, bine ați venit || Solutie
Scrieți un program în limbajul Python care cere utilizatorului să-și introducă numele și să-și afișeze numele cu un mesaj de bun venit!
Indicații : Programul este bazat pe proprietatile functiilor de intrare/ieșire si pe variabile. Algoritmul rezolvarii este exprimat prin pseudocod si schema logica
Rezolvare :
PSEUDOCOD
Pseudocodul este o modalitate de a scrie un plan pentru un program într-un mod clar și ușor de înțeles,
fără a utiliza sintaxa specifică unui limbaj de programare.
PASUL 1: Cer numele utilizatorului
PASUL 2: Îl salvez într-o variabilă numită “nume”
PASUL 3: Afișez mesajul “Bine ai venit!” și numele utilizatorului
SCHEMA LOGICA
2 Exercițiul 2- Suma a doua numere || Soluţie
Scrieți un program în Python care cere utilizatorului să introducă două numere a și b și să afișeze suma lor: a + b
Indicații : Indicații : Programul este bazat pe proprietatile in functiilor de intrare/ieșire si pe variabile. Rezolvarea este aritmetica
PSEUDOCOD
PASUL 1: Cere valoarea numărului “a” utilizatorului
PASUL 2: Îl salvează într-o variabilă numită “a”
PASUL 3: Cere valoarea numărului “b” utilizatorului
PASUL 4: Îl salvează într-o variabilă numită “b”
PASUL 5: Convertesc valorile “a” și “b” în numere întregi
PASUL 6: Calculul sumei numerelor “a” și “b” și o salvez într-o variabilă numită “s”
PASUL 7: Afișez mesajul “Suma celor două numere a și b este s” și valoarea variabilei “s”
3 Exercițiul 3 || Soluţie
Scrieți un program în Python care cere utilizatorului să introducă două numere a și b și să afișeze maximul lor.
Indicații :Programul este bazat pe proprietatile infunctiilor de intrareieșire si pe variabile. Rezolvarea este aritmetică prin comparație
4 Exercițiul 4 || Soluţie
Scrieți un program în Python care să afișeze primele 100 de numere întregi: 1 2 3 … 100
Indicații : Programul este bazat pe proprietatile functiilor de intrare/ieșire si pe variabile. Rezolvarea prin iterare cu o bucla for
5 Exercițiul 5 || Soluţie
Scrieți un program în limbajul Python care cere utilizatorului să introducă un număr întreg „n” și să afișeze dacă acest număr este par sau impar.
Indicații : Programul este bazat pe proprietatile functiilor de intrare/ieșire si pe variabile. Rezolvarea se bazeaza pe divizibilitate, functia modulo, declaratii conditionale
6 Exercițiul 6 || Soluţie
Scrieți un program în limbajul Python care cere utilizatorului să introducă o vârstă și să afișeze mesajul „Persoana adultă!” dacă vârsta introdusă este mai mare sau egală cu 18 ani și mesajul „Persoană minoră!” dacă vârsta dactilografiată este mai mică de 18 ani
Indicații : Programul este bazat pe proprietatile functiilor de intrare/ieșire si pe variabile. Rezolvarea folosește declarațiile condiționale
7 Exercițiul 7 || Soluţie
Scrieți un program în Python care cere utilizatorului să introducă 3 numere x, y și z și să afișeze maximul lor
Indicații : Programul este bazat pe proprietatile functiilor de intrare/ieșire si pe variabile. Rezolvarea folosește declarațiile condiționale
8 Exercițiul 8 || Soluţie
Scrieți un program în Python care cere utilizatorului să introducă un număr întreg n și afișează valoarea sumei 1 + 2 + … + n =
Indicații : Programul este bazat pe proprietatile functiilor de intrare/ieșire si pe variabile. Rezolvarea folosește proprietățile sumei
9 Exercițiul 9 n-factorial || Soluţie
Scrieți un program în Python care cere utilizatorului să introducă un număr întreg n și să afișeze n!
Indicații :Programul este bazat pe proprietatile functiilor de intrare/ieșire si pe variabile. Rezolvarea foloseste definitia factorialului
10 Exercițiul 10- Aria Cercului || Soluţie
Scrieți un program în Python care cere utilizatorului să introducă raza unui cerc și să returneze aria și perimetrul.
Indicații : rogramul este bazat pe proprietatile functiilor de intrare/ieșire si pe variabile.Rezolvarea folosește definițiile lungimii cercului și a ariei
În aceeași familie :
Programe Python Variabile Începători