Turtle – modulul cu care desenezi
Istorie
Ideea unei broaște țestoase virtuale datează din anii 1960. Seymour Papert și grupul său de la MIT au creat limbajul
de programare LOGO care putea controla o țestoasă robot cu un stilou fizic în ea. Copiii conduceau robotul și acesta
desena pe măsură ce se mișca. Seymour a spus că țestoasa era „un obiect cu care să te gândești”.
Multe limbaje de programare moderne acceptă Turtles, inclusiv Python.
Modulul Turtle este un instrument foarte folosit pentru învățarea programării pentru copii și începători. Acest modul face
parte din biblioteca standard a Python și poate fi utilizat pentru a crea grafice foarte simple într-un mod interactiv.
Pentru a utiliza modulul Turtle, trebuie mai întâi să-l importați în programul dvs. Python. Acest lucru se poate face
prin intermediul unei instrucțiuni “import”:
import turtle
După ce ați importat modulul, puteți crea o instanță a clasei Turtle folosind:
t = turtle.Turtle()
Aceasta va crea o nouă Turtle numită “t”. Puteți apoi utiliza metodele asociate obiectului Turtle pentru a controla turtle-ul.
De exemplu, pentru a face turtle-ul să se miște înainte cu 100 de pixeli, puteți utiliza metoda “forward”:
t.forward(100)
Există multe alte metode disponibile în modulul Turtle, cum ar fi “left” și “right”, care vă permit să rotiți turtle-ul la stânga sau
la dreapta, și “penup” și “pendown”, care vă permit să ridicați sau să coborâți stiloul turtle-ului. Puteți găsi o listă completă a
metodelor disponibile în documentația modulului Turtle.
Strategie
Mărturisesc cu sinceritate că dacă eram întrebat cu ceva timp în urmă nu eram decât tangent conștient de Scratch, Python, Turtle, Logo
Au dreptate întelepții , “pofta vine mâncănd ” iar pentru mine anii din urmă au fost de învățare în privința tehnologiei și introducerii ei în educația timpurie.
Spectaculos este faptul că Scratch ca limbaj de programare a preluat strămoșul Logo la fel ca și Python poate si datorita faptului ca cel care a creat Logo a fost apropiat de echipa Scratch
În ceea ce mă privește consider esențial faptul că ceea ce pot face în SCRATCH cu o sintaxă și niște instrucțiuni pot face si în Python cu altă sintaxă. Pot astfel demonstra că programarea este gândire în primul rând și după aceea codificare
Desenăm un pătrat cu Scratch
Executie
Pozitionare -120,90
(funcție stilou )
sterge tot
alege culoarea
alege grosimea stiloului
stilou jos
(desen propriu-zis)
orientare in dir 90
deplasare 240
rotire stg 90
deplasare 240
rotire stg 90
deplasare 240
rotire stg 90
deplasare 240
rotire stg 90
Desenăm un pătrat cu Turtle- Python
Exemplu
Lectia 3- Patrate imbricate Scratch& Python
Documentatie Python