Haideți să povestim despre tehnologie, computer science, gândire algoritmică vezi (Copii, Cursuri, Gândire Algoritmică și Programare
Și dimineața asta ca multe altele nu pot dormi și atunci când nu dorm trebuie să fac ceva cu mine . Astăzi vreau să scriu despre tehnologie în sensul de tehnologie digitală. Scriu acum pentru părinții cu copii între 0-și 18 ani și încerc să vă fac conștienți de ceea ce se întâmplă
Între noi și copiii noștri exista un cloud, ei trăiesc într-un nor digital , cuplați pentru moment sau nu. Pe mulți îi cheamă Iannis în viața reală și strateus2016, theghost1234, etc în lumea virtuală… Ceea ce vă pot spune este că nu trebuie să vă izolați copiii de tehnologie. Puneți limite dar nu îi frustrați, este momentul în care în viitor se va trăi digital
Pentru că veți auzi concepte care mai de care am să încerc să vă lămuresc, multe din ele traduse forțat în limba română, multe ne-explicate, etc.
Ceea ce vreau să împărtășesc cu dvs. este că suntem în urma tuturor începând cu conceptualizarea, planificarea, execuția evaluarea etc.
Să vedem însă care sunt conceptele despre care vorbim :
1. Univers
Information Technology- Tehnologia Informației – studiul sau utilizarea sistemelor (în special computere și telecomunicații) pentru stocarea, preluarea și trimiterea de informații.
Computing- Tehnică de calcul- procesul de utilizare a tehnologiei computerelor pentru a finaliza o anumită sarcină orientată spre un scop.
Computer science- Informatică – studiul principiilor și utilizării computerelor.
Information Literacy– Alfabetizarea informațională – Alfabetizarea informațională este un set de abilități care solicită indivizilor „să recunoască când este nevoie de informații și să aibă capacitatea de a localiza, evalua și utiliza în mod eficient informațiile necesare”.
Digital Competence-Competențe digitale – implică- „utilizarea încrezătoare, critică și responsabilă a tehnologiilor digitale și implicarea cu acestea pentru învățare, la locul de muncă și pentru participarea la societate.
Computational Thinking- Gândirea computațională/ algoritmică este o abilitate care se referă la capacitatea de a gândi în mod sistematic și de a rezolva probleme folosind metode și tehnici informatice. Ea implică analiza problemelor în părți mai mici, identificarea de modele și de legături între ele, și utilizarea de algoritmi și programe pentru a găsi soluții. Gândirea computațională este considerată una dintre abilitățile esențiale pentru a face față provocărilor secolului 21 și este deosebit de importantă în domenii precum informatică, știința datelor, inteligența artificială și multe altele.
Coding- Codarea/Codificarea este procesul de scriere a codului sursă al unui program informatic, folosind o limbă de programare specifică. Codul sursă este un text care conține instrucțiunile necesare pentru ca un computer să execute anumite sarcini. Codarea implică înțelegerea problemelor care trebuie rezolvate, identificarea modalităților de rezolvare a acestora și scrierea codului sursă într-o formă care poate fi interpretată de către un computer.
Programming
E-safety- Siguranță în internet se refera la siguranta online a indivizilor si a organizatiilor atunci cand utilizeaza tehnologia digitala, in special internetul. Aceasta poate include masuri de protectie impotriva atacurilor cibernetice, precum virusii, spam-ul si atacurile de tip phishing, precum si masuri de protectie a confidentialitatii si securitatii datelor personale online. E-safety poate, de asemenea, include masuri de protectie impotriva comportamentelor online nedorite, cum ar fi hartuirea, abuzul sau discursul urii, precum si masuri de sensibilizare a utilizatorilor cu privire la riscurile online si la modul de a le gestiona.
Mergând în adâncime veți descoperi multe alte domenii ofertante în care copiii pot descoperi și achiziționa competențe. Ideea mea este ca să ne limităm în anii mici pe ceea ce este esențial și face apel la universul copiilor care pot înțeege ușor ceea ce li se predă. Am vrut însă să vă arăt cât de ofertant este universul tehnologiei pe care îl putem dezvolta în mediul academic : pre-școală, școală primară, școală gimnazială, liceu și universitate
Computer Engineering- Ingineria computerelor – disciplină care se ocupă de proiectarea și dezvoltarea de sisteme hardware și software ale computerelor.
Data Science- Știința datelor – discipline care se ocupă de extragerea informațiilor din date, utilizând diverse metode și tehnici statistice și informatice.
Cybersecurity- Securitate cibernetică – disciplină care se ocupă de protejarea sistemelor informatice și a rețelelor de comunicații împotriva atacurilor cibernetice și a altor amenințări la securitate.
Human-Computer Interaction- Interacțiune om-computer – disciplină care se ocupă de modul în care oamenii interacționează cu computerele și cu alte sisteme informatice, precum și de designul interface-urilor pentru a face interacțiunea cât mai ușoară și mai eficientă pentru utilizatori.
Computer Graphics- Grafică pe computer – disciplină care se ocupă de crearea de imagini și animații pe calculator, folosind diverse metode de reprezentare grafică și tehnici de prelucrare a imaginilor.
Artificial Intelligence- Inteligență artificială – disciplină care se ocupă de dezvoltarea de sisteme informatice care pot realiza anumite sarcini în mod autonom, asemănător modului în care oamenii înțeleg și rezolvă probleme.
Natural Language Processing- Procesarea limbajului natural – disciplină care se ocupă de dezvoltarea de sisteme informatice care pot înțelege și procesa limbajul uman, atât scris cât și vorbit.
Networking- Rețele de calculatoare – disciplină care se ocupă de proiectarea și administrarea rețelelor de calculatoare, care permit diferitelor dispozitive să comunice între ele.
Database Systems- Sisteme de baze de date – disciplină care se ocupă de dezvoltarea și administrarea de sisteme informatice care permit stocarea și accesarea eficientă a unor cantități mari de date.
Software Engineering- Ingineria software – disciplină care se ocupă de proiectarea, dezvoltarea și întreținerea de sisteme software complexe, folosind metode și tehnici specifice pentru a asigura calitatea și eficiența acestora.
2. Abilități și Competențe
La varsta de 10-12 ani, copiii ar trebui sa dobandeasca o serie de competente esentiale care ii vor ajuta sa functioneze eficient in scoala si in societate.
Acestea pot include:
- Abilitati de citire, scriere si matematica: Copiii ar trebui sa fie capabili sa citeasca si sa scrie cu usurinta si sa aiba cunostinte solide de matematica, inclusiv concepte de baza precum adunarea, scaderea, inmultirea si impartirea.
- Abilitati de gandire critica si creativa: Copiii ar trebui sa fie capabili sa analizeze si sa evalueze informatii, sa gandeasca logic si sa gaseasca solutii la probleme. Ei ar trebui, de asemenea, sa fie capabili sa fie creativi si sa gaseasca noi modalitati de a aborda problemele.
- Abilitati de comunicare: Copiii ar trebui sa fie capabili sa comunice eficient prin intermediul scrisului si vorbirii, atat oral cat si prin intermediul tehnologiei digitale.
- Abilitati digitale: Copiii ar trebui sa fie capabili sa utilizeze tehnologia digitala in mod eficient si sa inteleaga conceptele de baza ale acesteia.
- Abilitati sociale si de relationare: Copiii ar trebui sa fie capabili sa interactioneze cu alti oameni intr-un mod pozitiv, sa asculte atent si sa comunice cu claritate propriile nevoi si sentimente.
- Abilitati de rezolvare a problemelor: Copiii ar trebui sa fie capabili sa identifice problemele, sa gandeasca logic pentru a le rezolva si sa ia decizii informate.
- Abilitati de auto-management: Copiii ar trebui sa fie capabili sa isi organizeze propriul timp si sa isi atinga obiectivele, sa isi gestioneze propriile emotii si sa ia responsabilitatea pentru propriile actiuni.
Analizând :
- Cunoștințe de baza despre funcționarea calculatorului: Copiii ar trebui sa știe cum sa utilizeze o tastatura si un mouse, cum sa deschidă și închidă programele și cum sa salveze și sa acceseze fișiere.
- Cunoștințe despre internet: Copiii ar trebui sa stie cum sa navigeze pe internet, cum sa caute informatii online si cum sa distinga intre surse de informatii de calitate si surse de informații mai putin de încredere.
- Abilitați de comunicare online: Copiii ar trebui sa stie cum sa trimita si sa primeasca email-uri, cum sa foloseasca retele sociale si cum sa colaboreze cu alti oameni online prin intermediul documentelor partajate si al altor instrumente de colaborare.
- Abilitați de securitate online. Acestea pot include cunostinte despre cum sa protejeze parolele si cum sa evite atacurile cibernetice, precum virusii si spam-ul. Ei ar trebui, de asemenea, sa înțeleagă importanta confidențialității si a securității datelor personale online.
- Abilitați gândire computațională este abilitatea de a gandi si de a rezolva problemele in moduri care pot fi eficient implementate prin intermediul calculatorului. Acest lucru poate include utilizarea algoritmilor, a logicii si a analizei datelor pentru a rezolva probleme.
- Abilități de creare de conținut digital
- Abilități de utilizarea a aplicațiilor cu precădere a celor de productivitate
- Abilități și cunoștințe de robotică elementară
Pentru cei interesati in instruirea copiilor SĂ NE CUNOAȘTEM
Vezi si
Technology and Young Children In The Digital Age