Comanda Difuzează un mesaj
I
O metodă de a realiza sincronizarea evenimentelor într-un script/program este difuzarea/ broadcast (eng.) unui mesaj în Scratch.
Difuzarea trimite un mesaj unuia sau mai multor sprites . Mesajul este folosit pentru a declanșa rularea unui script.
Produsele software pentru animații au în componenta lor un panou de animație .
Panoul de animatie este un instrument care afișează lista de obiecte animate de pe diapozitiv- slide. Dacă aveți mai multe obiecte
animate, cum ar fi text și imagini, o secvență bine gândită și organizată a acestor obiecte este imperativă pentru a crea un diapozitiv atrăgător din punct de vedere vizual.
Scratch nu are o cronologie sau un panou de animație. În schimb, instrucțiunile sunt secvențiate folosind blocuri . Blocurile de difuzare sunt folosite pentru a seta cronologia evenimentelor dintr-o scenă animată, joc sau poveste. Cel mai bine însă vom înțelege însă prin exemple
Ține o conversație: Pune sprite-urile să discute între ei într-o scenă sau o poveste animată. Difuzarea poate determina un personaj să răspundă la o întrebare. Sau, determină un personaj să răspundă la ceva ce a fost spus.
Răspunde la evenimente: folosește difuzarea pentru a face un sprite să reacționeze la un eveniment. De exemplu, un personaj se poate muta sau schimba aspectul când se întâmplă ceva.
Produceți mai multe acțiuni în același timp: difuzarea poate trimite un mesaj mai multor sprite. Acest lucru poate determina mai multe personaje să facă ceva în același timp. Acest lucru îmbunătățește povestirea și menține interesul spectatorului.
Controlează jocul: Direct atunci când un joc începe să utilizeze difuzarea. După ce instrucțiunile apar pe ecran, un mesaj difuzat poate lansa jocul. Folosiți-l pentru a face să apară ținte sau pentru a porni un cronometru.
Încheierea unui joc: setați ce se întâmplă când un joc se termină. Utilizați transmisia pentru a informa un jucător că jocul s-a încheiat. De exemplu, puteți afișa un mesaj, cum ar fi GAME OVER/SFÂRȘIT JOC. Difuzarea poate fi folosită și pentru a opri jocul. De exemplu, puteți ascunde ținte pentru a împiedica jucătorul să înscrie mai multe puncte.
Aveți mai jos trei dintre programele de mai sus :
Broadcast Multiple
Broadcast Conversatie
Broadcast Count Down
Decoruri
Personaje
Scenă
Abby
Personaj1 - Pisică
Dog2
Personaj2
Decoruri
Personaje
Scenă
Personaj1- Pisica
Bat- Liliac
&;
Decoruri
Scenă
Personaje
Rocketship
Personaj 1
Personaj2
Cod Rocketship
Cod Personaj1