Mitchel Resnick (născut pe 12 iunie 1956) este LEGO Papert Professor of Learning Research, director al Centrului Okawa și director al grupului Lifelong Kindergarten de la Massachusetts Institute of Technology (MIT) Media Lab.[1] Începând cu 2019, Resnick este șef al programului academic Media Arts and Sciences, care acordă diplome de master și doctorat la MIT Media Lab.
Grupul de cercetare al lui Resnick a dezvoltat o varietate de instrumente educaționale care implică oamenii în noi tipuri de activități de proiectare și experiențe de învățare, inclusiv cărămizile programabile care au stat la baza software-ului premiat Lego Mindstorms și StarLogo. El a co-fondat Computer Clubhouse, o rețea premiată de centre de învățare pentru tineri din comunități nedeservite. Resnick este, de asemenea, co-fondator și co-investigator principal al Centrului pentru Media Civică de la MIT.[2] Grupul lui Resnick a dezvoltat un nou limbaj de programare pentru computer, numit Scratch, care facilitează crearea de povești animate, jocuri video și artă interactivă pentru copii. Resnick este, de asemenea, implicat în următoarea generație de cărămizi programabile și în proiectul One Laptop per Child care a proiectat OLPC XO (laptop de 100 USD).
Crearea Scratch
Scratch a fost lansat pentru prima dată ca aplicație desktop în 2007 de către Lifelong Kindergarten Group la MIT Media Lab. Inspirat de limbajul de programare timpuriu Logo, Scratch a fost dezvoltat ca o platformă open source, bazată pe blocuri, pentru a sprijini o gamă largă de expresii creative. Scratch 3.0, lansat în 2019, este proiectat să funcționeze în orice browser actual și pe o mare varietate de dispozitive, inclusiv dispozitive tactile precum tabletele. Copiii își pot crea propriile povești interactive, jocuri și animații pe computer și le pot partaja comunității online, încărcându-le pe site-ul web Scratch. Fara Internet? Nici o problemă. Aplicația Scratch vă permite să creați proiecte Scratch fără o conexiune la internet. Cu peste 43 de milioane de utilizatori înregistrați, Scratch este acum cea mai mare comunitate de codare creativă pentru copii din lume.
Comunitatea online Scratch se află în centrul Scratch ca instrument de colaborare. Utilizatorii Scratch pot remixa orice proiect de pe site-ul web Scratch pentru a modifica și adăuga propriile idei. Credem că remixarea proiectelor altor oameni este o modalitate excelentă de a învăța să programați și să creați proiecte interesante. Prin remixare, ideile creative se răspândesc prin comunitatea Scratch și toată lumea beneficiază. În spiritul colaborării, Scratch acceptă, de asemenea, comentariile utilizatorilor și colecțiile de proiecte tematice din studiourile Scratch.