Programe Python începători. Afișări, Sume, Numărări. (1)

Programe Python începători. Afișări, Sume, Numărări

Continuăm seria programelor care se adresează începătorilor în Python cu o abordare în care cuprindem și rezolvarea programelor în limbajul EduBlocks 
dar și în Python 3.x

1. Afisarea numerelor dintr-un interval cu ajutorul buclei for – Edublocks

Să presupunem că ne-am propus să fișăm în ordine numerele de la 1 la 10 într-un program Python. Când ne punem problema unei afișări la modul cel mai general
vom întreba utilizatorul : de unde vrea să înceapă afișarea, unde vrea să se termine și cu ce pas dorește să afișeze

Bucla for este o structură de control în programare care permite iterarea unei secvențe de instrucțiuni de mai multe ori, în funcție de un anumit criteriu.

Lecția 6. Comanda Difuzează un mesaj

Comanda Difuzează un mesaj

I

O metodă de a realiza sincronizarea evenimentelor într-un script/program  este difuzarea/ broadcast (eng.) unui mesaj în Scratch.

Difuzarea trimite un mesaj unuia sau mai multor sprites . Mesajul este folosit pentru a declanșa rularea unui script.

Produsele software  pentru animații au în componenta lor un panou de animație .

Panoul de animatie este un instrument care afișează lista de obiecte animate de pe diapozitiv- slide. Dacă aveți mai multe obiecte

animate, cum ar fi text și imagini, o secvență bine gândită și organizată a acestor obiecte este imperativă pentru a crea un diapozitiv atrăgător din punct de vedere vizual.

Scratch nu are o cronologie sau un panou de animație. În schimb, instrucțiunile sunt secvențiate folosind

Computer science, gândire algoritmică

Computer science, gândire algoritmică, etc. Haideți să povestim despre tehnologie

Haideți să povestim despre tehnologie, computer science, gândire algoritmică  vezi (Copii, Cursuri, Gândire Algoritmică și Programare

Și dimineața asta ca multe altele nu pot dormi și atunci când nu dorm trebuie să fac ceva cu mine . Astăzi vreau să scriu despre tehnologie  în sensul de tehnologie digitală. Scriu acum pentru părinții cu copii între 0-și 18 ani și încerc să vă fac conștienți de ceea ce se întâmplă

Între noi și copiii noștri exista un cloud, ei trăiesc într-un nor digital , cuplați pentru moment sau nu. Pe mulți îi cheamă Iannis în viața reală și strateus2016, theghost1234, etc în lumea virtuală… Ceea ce vă pot spune este că  nu trebuie să vă izolați copiii de tehnologie. Puneți

Un program “fabulos”

Un program "fabulos"Un program “fabulos”

1. CONCURS

În rezolvarea programului am omis un punct marcat cu altă culoare “produsul cifrelor nenule ale lui n”
Puteți trimite rezolvarea acestui punct , a programului complet Python, orice idee la (vezi mai jos)

2.  Un program “fabulos”

Scrieți un program fabulos care citește un număr natural n și determină:

  • suma pătratelor cifrelor lui n
  • suma cifrelor impare ale lui n
  • suma cifrelor divizibile cu 3 ale lui n
  • numărul cifrelor strict mai mari decât 5
  • produsul cifrelor nenule ale lui n
  • suma dintre cifra cea mai puțin semnificativă (cifra unităților) lui n și cifra cea mai semnificativă a lui n

problema este preluată dintr-un celebru site de probleme de informatica, PbInfo,  #3625 Prelucrari

Povestea unei rețete (sau algoritm ca să părem savanți)- Cum să extragem cifrele unui număr

Povestea unei rețete(sau algoritm ca să părem savanți)

Bună Seara

Cum să extragem cifrele unui număr

Am să încerc să vă povestesc astăzi despre rețeta prin care pornind de la un număr oarecare, natural, nenul putem obține cifrele din care este compus , iar  cu acestea să pot face apoi tot felul de lucruri magice (exerciții, probleme, programe).

Deci cerința este să descompunem un număr natural în cifrele care îl compun, să aflăm logica acestui proces să o exprimăm în limbaje înțelese de programatori și să codificăm testând algoritmul

Structura acestui articol este : 

1. Logica după care proiectăm algoritmul

2. Algoritmul – pseudocod

3. Algoritmul – schemă logică

4. Algoritmul – schemă logică Flowgorithm

5. Codificare – Scratch –

Turtle – modulul cu care desenezi

Turtle – modulul cu care desenezi

Istorie

Ideea unei broaște țestoase virtuale datează din anii 1960. Seymour Papert și grupul său de la MIT au creat limbajul
de programare LOGO care  putea controla o țestoasă robot cu un stilou fizic în ea. Copiii conduceau robotul și acesta
desena  pe măsură ce se mișca. Seymour a spus că țestoasa era „un obiect cu care să te gândești”.
Multe limbaje de programare moderne acceptă Turtles, inclusiv Python.

Modulul Turtle este un instrument foarte folosit pentru învățarea programării pentru copii și începători. Acest modul face
parte din biblioteca standard a Python și poate fi utilizat pentru a crea grafice foarte simple într-un mod interactiv.

Pentru a utiliza modulul Turtle, trebuie mai întâi să-l

Cel Mai Mare Divizor Comun- cmmdc . În engleza GCF sau GCD

Cel Mai Mare Divizor Comun- cmmdc

cmmdc

Înainte de a începe  să vă povestesc despre Replit, fost Repl.it, este un start-up cu sediul în San Francisco și un mediu de dezvoltare integrat online. Replit fiind Software ca serviciu permite utilizatorilor să creeze proiecte online și să scrie cod în multe limbi acceptate.

Interpretorul de Python este furnizat de acest site si aveti acces  la conținut în interfață sau în cloud unde este salvat fișierul numit repl

Concept

În matematică, cel mai mare divizor comun a două sau mai multe numere întregi, care nu sunt toate zero, este cel mai marenumăr întreg pozitiv care împarte fiecare dintre numerele întregi. Pentru două numere întregi x, y se notează cel mai maredivizor comun

Programe Python Liste Începători

Programe Python Liste Începători

Bună Ziua
Astăzi vom vorbi despre- Programe Python Liste Începători

Este important sa incerci sa scrii programele tu insuti, deoarece asta te va ajuta sa intelegi mai bine conceptele pe care le-ai invatat si sa le aplici in mod practic. Iata cateva sugestii pentru a te ajuta sa scrii programele tale:

  1. Incepe cu un plan. Gandeste-te la ce vrei sa faca programul tau si scrie o lista cu pasi specifici pe care trebuie sa ii urmezi pentru a-l face sa functioneze.
  2. Testeaza-ti codul. Inainte de a incerca sa rulezi intregul program, testeaza fiecare parte a codului tau intr-un mod incremental. Asta te va ajuta sa gasesti orice erori sau bug-uri mai usor.
  3. Nu te ingrijora daca
imaginea cursului de Python

Programe Python Variabile Începători

Programe Python Variabile Începători

Sfaturi de început de drum (10-12 ani) :

  1. Începe să înveți un limbaj de programare de bază, precum Python sau Java. Acestea sunt limbaje populare și ușor de învățat, iar cunoștințele tale le vei putea aplica în mai multe domenii.
  2. Fă exerciții și rezolvă probleme. Practica face ca totul să devină mai ușor, așa că încearcă să rezolvi probleme de codare prin intermediul platformelor online, precum HackerRank sau LeetCode.
  3. Participă la comunitatea de programatori. Există o mulțime de forumuri, grupuri de discuții și conferințe unde poți întâlni alți programatori și poți învăța de la ei.
  4. Continuă să înveți și să te dezvolți. Tehnologia se schimbă rapid, așa că este important să îți păstrezi abilitățile actualizate prin